Do omega-3 supplements reduce inflammatory eicosanoids?
1 min readUpdated June 10, 2026
What the Evidence Shows
We analyzed one assertion on whether omega-3 supplements reduce inflammatory eicosanoids, and it supports the idea. The evidence shows that consuming omega-3 fatty acids from sources like fish oil, microalgae, or fortified foods increases their levels in human blood and tissues, and this change is...
Evidence from Studies
Supporting (0)
No supporting evidence found
Contradicting (0)
No contradicting evidence found
Primary Studies (1)
Update History
Published
June 10, 2026·Last updated June 10, 2026- Invalid DateNew topic created from assertion